↑ Sus

Blog

Primăvara digitală în România – Hai pe Net 2016!

8 martie, 2016 | EuropaDigitală

COMUNICAT DE PRESĂ
7 MARTIE 2016

 

Primăvara digitală în România – Hai pe Net 2016!

 

România răspunde din nou provocărilor adresate de Telecentre-Europe în Campania pan-europeană Get Online Week 2016! Fundația EOS România va organiza și în acest an Campania Hai pe Net – o campanie care își propune să aducă mai mulți români în spațiul virtual. Campania se va desfășura în perioada 14-20 martie 2016 în colaborare cu 117 organizații, instituții și ONG-uri din România.

La fel ca și în anii anteriori, Campania Hai pe Net 2016 se va focaliza pe cele două direcții mari prioritare de incluziune digitală: în primul rând pe atragerea persoanelor care nu au folosit niciodată un calculator sau internetul și în al doilea rând pe promovarea unor instrumente online care să ajute tinerii să-și evalueze competențele digitale și să își crească șansele de angajare.

Ca și element de noutate pentru ediția din acest an, Fundația EOS și-a propus să susțină  incluziunea digitală a persoanelor cu deficiențe de vedere prin promovarea accesibilizării site-urilor web  aparținând instituțiilor publice.

Conform statisticilor recente publicate de Comisia Europeană, România se clasează în continuare pe ultimul loc în Europa în Indexul Societății și Economiei Digitale (DESI2016). Deși conectivitatea a înregistrat o creștere bună în România pe parcursul anului 2015, capitolele Capital Uman, Utilizarea Internetului, Integrarea Tehnologiilor Digitale și Serviciile Publice Digitale ne situează în continuare printre ultimii în Europa.

Gabriela Barna, director al Fundaţiei EOS România afirmă: „Campania Hai pe Net este pentru noi un instrument de promovare a incluziunii digitale în România. Ca să fiu sinceră, cred că de acum înainte ar trebui să organizăm această campanie săptămânal – avem enorm de mult de recuperat și nu cred că suntem singurii care suntem îngrijorați de această situație. Prin campania Hai pe Net! încercăm să facem mesajul nostru auzit în spațiul rural și urban, în sectorul comercial și public, în rândul organizațiilor neguvernamentale și a grupurilor comunitare și la nivelul cetățenilor – nu pierdem nici o ocazie în care putem să punctăm importanța incluziunii digitale!”

Partenerii campaniei Hai pe Net 2016 estimează atragerea unui număr de aproximativ 20.000 de persoane în activitățile specifice ale campaniei.  Toate activitățile derulate de partenerii campaniei sunt gratuite pentru cei interesați. La finalul lunii aprilie 2016, Fundația EOS va premia cei mai activi parteneri Hai pe Net, centrele cu cea mai bună participare în campanie și va acorda distincții celor implicați.


Pentru mai multe detalii despre campania care se desfășoară la nivel european sub coordonarea rețelei Telecentre-Europe vă invităm să vizitați: http://www.getonlineweek.eu/

###

Despre Fundația EOS România

Fundația EOS România a fost înființată în 1999, având peste cincisprezece ani de experiență în introducerea și dezvoltarea utilizării noilor tehnologii atât în sistemul de educație formală cât și la nivelul comunităților mai largi. Misiunea EOS se focalizează pe atenuarea diviziunii digitale prin crearea si oferirea de oportunități tuturor membrilor comunității de a acumula deprinderi si abilități necesare mânuirii informațiilor si creării de cunoștințe noi, elemente esențiale pentru participarea la dezvoltarea unei societăți deschise bazate pe cunoaștere. Pentru mai multe informații vizitați www.eos.ro sau pagina de Facebook – EOS România.

Pentru mai multe informații:

Fundația EOS – Educating for an Open Society
0256/498 172, 0744-770687 (Gabriela Barna)
office@eos.ro

Leave a Reply



Aplică online pentru un website gratuit

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Măsura 102

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.